Zegna’nın I. P. O. Yolu Soruyu Artırıyor: Bu Bir Sonraki Büyük Moda Trendi mi?

Bakec

Member
Ermenegildo Zegna, New York Menkul Kıymetler Borsası’na yeni bir lüks ürün getiriyor: kendisi. Ve bunu finansal olarak en modaya uygun şekilde yapıyor.

Pazartesi günü, evren takımlarının efendisi ile tanınan İtalyan şirketinin borsada listelenen ilk İtalyan moda markası olacağını söylüyor. Özel amaçlı satın alma şirketi olarak bilinen paravan bir şirketle, daha çok SPAC olarak bilinen Wall Street moda ürünüyle birleşerek halka açılıyor. Zegna’nın SPAC’ı, UBS’nin eski CEO’su Sergio Ermotti tarafından yönetilen bir yatırım fonu olan Investindustrial tarafından oluşturuldu.

Teklif, 2020’de pandemi dünya genelinde mağazaları kapatarak gelirlerin düşmesine neden olduktan sonra lüks endüstrisinin 2021’deki toparlanmasının zirvesi olabilir – o kadar ki, Zegna’nın “Gildo” olarak geçen CEO’su Ermenegildo Zegna, bunu kendi markasıyla karşılaştırdı. “Üçüncü Dünya Savaşı. ”

Ancak Bain Consulting Group’a göre aşıların gelişi, lüks pazarındaki büyümenin 2020’de yaklaşık yüzde 30’a çıkmasına yardımcı olan tüketici iyimserliğini tetikledi ve Bay Zegna, kendisinin ve Investindustrial’in bu andan yararlanmanın zamanının geldiğini düşündüklerini söyledi. Ve onların hamlesinin, 2022 için sektörde yeni bir trend başlatabileceğini ve İtalya’nın dünyaya geri dönüşünün sinyalini verebileceğini söyledi.


Bay Zegna Cuma günü Manhattan’daki West 57th Street’teki Zegna butiğinde yaptığı röportajda, bu yıl “İtalya’nın yılı oldu” dedi. “Hikayemizin yılı olacak. Ve sektörün geri kalanı için de düşünüyorum. İtalya’nın dünyada bir konum yaratmak istediğimiz miktarda enerjiye sahip olduğu bir an. ”

“Modada ilk giden biziz, bu yüzden belki bunlar daha fazlasına açılır. ”

Zegna’ya yaklaşık 3 milyar dolar değerinde olan anlaşma, şirkete yaklaşık 760 milyon dolarlık yeni fon sağlarken, kurucu ailesinin yaklaşık yüzde 66’lık hissesini elinde tutmasına izin verecek. Zegna (ZEN-ya olarak telaffuz edilir) şu anda dünya genelinde yaklaşık 300 mağaza işletiyor. Bu yıl yaklaşık 1,2 milyar avro (veya yaklaşık 1,35 milyar dolar) satış getirmeyi bekliyor.

Geçen ay Zegna, tasarımcı Alessandro Sartori’nin küresel yaratıcı liderliği altında, üç serisini birinci sınıf bir fiyatla tek bir koleksiyonda topladığını duyurdu. Ayrıca, marka adının “Zegna” olacağını ve şirketin kurucusu olan CEO’su ve Bay Zegna’nın büyükbabasının adının çıkarıldığını söyledi. (“Kişisel olarak etkilendim,” dedi gülerek. )

Aynı zamanda, Zegna’nın inşa edildiği Kuzey İtalya dağlarındaki Road 232’ye geri dönmeyi amaçlayan çift şeritli yeni bir logoyu da tanıttı. Pandemi, insanların çevrimiçi giyim ve etkileşim biçiminde halihazırda devam eden değişiklikleri hızlandırırken, gündelik giyim ve dijital içerik ve sosyal yardıma odaklanmasını artırıyor. Aynı zamanda kendisini saf bir lüks marka olarak yeniden konumlandırıyor.

Bay Zegna, Kovid-19 ve halka açılma kararından önce bile şirketin stratejik bir dönüşüme başladığını, ancak pandeminin planlara yeni bir netlik kazandırdığını ve yaklaşık 100 milyon avroluk bir kesinti yaptıkları ölçüde “odaklanmayı önceliklendirmeye” yardımcı olduğunu söyledi. geçen yılki maliyetler.


“Covid’den önce marka algısını bir giyim markasından lüks bir markaya taşımamız gerektiğini söylemiştik” dedi Bay Zegna. “Koleksiyon çok daha odaklı. Bence çok daha eğlenceli. ”

Bu kısmen, en iyi bilinen resmi kıyafetin ötesine geçtiği için sunduğu spor giyim oranının artmasından kaynaklanmaktadır. “Triko patlıyor,” dedi Bay Zegna, bej peluş kaşmir üstünün altına giydiği ince bej balıkçı yakayı göstererek. Müşterilerinin çoğu gibi, artık geleneksel düğmeler fikrine dayanamadığını söyledi. Bir yatırımcı sunumuna göre, Zegna bu yıl satışlarının yaklaşık yarısını 2016’da yüzde 38’den Mayıs’a kadar günlük giyimden elde etti.

Conn, Greenwich’teki bir perakende satış mağazasında Zegna uzmanı olan Patrick Duffy, “Son birkaç yılda müşteri biraz değişti” dedi. Spor giyim biraz daha lüks hale geldiğinden, spor giyime daha fazla giren biraz daha genç hipper adam. ”

Bu yeni alanda Zegna, 2012’de Milano’da halka açılan ve peluş trikoları ve rahat terzileri moda sektörünün belirleyici başarılarından biri olan Brunello Cucinelli gibi diğer prestijli İtalyan markalarıyla en doğrudan rekabet ediyor.

Bernstein’ın Londra’daki perakende analisti Luca Solca, şimdi Zegna’nın “resmi ve zarif, gayri resmi piyasada kendilerine bir alan oluşturmaya çalıştığını” söyledi. “Son yıllarda, resmi kıyafetlerin dışında daha güvenilir ve daha çekici olmak için çok fazla ödev yaptılar – ve bence bu işte çok yol kat ettiler. Bay Solca, bu değişimin Zegna’nın en büyük zorlukları arasında olabileceğini göstermeye devam ettiğini söyledi.

Manhattan’daki Zegna mağazası, markanın dünya genelindeki yaklaşık 300 mağazasından biridir. Kredi. . . The New York Times için Desiree Rios

Zegna, bir tekstil üreticisi olarak köklerinin değişimi yapmasına yardımcı olacağına inanıyor. Bugüne kadar markanın fabrikaları, Tom Ford’un yanı sıra Gucci, Prada, Chanel ve Dior gibi dünyanın önde gelen markalarından bazıları için lüks malzemeler sağlıyor. (Bay Zegna ayrıca Tom Ford’un yönetim kurulundadır ve şirketin yüzde 15’ine sahiptir.)


Tedarik zincirini daha da sağlamak için Zegna, bu yıl Prada ile birlikte çalışarak İtalyan kaşmir üreticisi Filati Biagioli Modesto’nun yüzde 40’ını satın aldı ve Bay Zegna, Zegna’nın I.P.O.’dan elde edilen geliri İtalyan tekstil üretimine daha fazla yatırım yapmak için kullanabileceğini söyledi.


Koronavirüs Pandemisi: Bilinmesi Gereken Temel Şeyler

<saat/>

Kart 1 / 4


Yeni bir ABD dalgalanması. CD C, Omicron varyantının ABD’de hızla yayılmasının Ocak ayında enfeksiyonlarda bir artışa işaret edebileceğini, ancak vakaların şimdiden hızla arttığını, önde gelen ofislerin tatil partilerini iptal ettiğini, Broadway performanslarının kapatılacağını ve üniversite finallerinin kapatılacağını söyledi. çevrimiçi taşındı.


Omicron çeşidi. Yeni Covid varyantı düzinelerce ülkede tespit edildi. Omicron, antikorlardan kısmen kaçabiliyor gibi görünse de, virüsün diğer formlarından daha az şiddetli olabilir ve yeni laboratuvar çalışmaları, aşıların ve özellikle güçlendiricilerin ciddi hastalıklara karşı koruma sağlayabileceğini gösteriyor.


Biden’ın aşı görevi. 17 Aralık’ta bir federal temyiz paneli, daha büyük şirketlerin 4 Ocak’a kadar çalışanlarının Covid-19’a karşı aşılanmasını veya haftalık testlere tabi tutulmasını zorunlu kılan bir Biden yönetim kuralını eski haline getirdi. bu süreyi 9 Şubat’a erteleyecekti.


Küçük çocuklarda Pfizer aşısı. Şirket, devam eden klinik çalışmalarda 2 ila 5 yaşındaki çocuklarda düşük dozda koronavirüs aşısının yeterli bağışıklık tepkisi sağlamadığını söyledi. Gerileme, aşıyı küçük çocuklardan pek çoğunun umduğundan daha uzun süre tutmakla tehdit ediyor.


Üretim üzerinde kontrol, izlenebilirlik ve sürdürülebilirlik sağlama ek yararına sahiptir, Zegna genç nesil müşterilerin giderek artan bir odak noktasıdır. Markanın en ünlü varlıklarından biri, Zegna’nın kurucusu tarafından New York Central Park’ın (şirket olarak) 30 katı büyüklüğündeki yerel ekosistemi korumak için yaratılan, markanın memleketi Trivero, Piedmont’ta bulunan genişleyen İtalyan parkı Oasi Zegna’dır. SPAC için hazırladığı yatırımcı destesiyle övünür). Röportaj sırasında Bay Zegna, geri dönüştürülmüş bileşenlerden yapılmış spor ayakkabılarına ve markanın artık kesim odası zemininde kalan kumaş artıklarını artık boşa gitmemeleri için yeniden yapılandıracak bir programı olduğu gerçeğine gururla işaret etti.

Ancak, kalite ve tedarik zinciri yanında olsa bile, halka açık bir şirket olarak Zegna, dünyanın en iyi bilinen markalarını almak için onlarca yıl harcayan Fransız lüks devleriyle rekabet edecek. Tiffany & Company, Dior ve Pucci de dahil olmak üzere 75’in üzerinde markayı bir araya getiren LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, yaklaşık 400 milyar dolarlık bir piyasa değerine ulaştı. Gucci ve Saint Laurent gibi markaların sahibi Kering’in değeri yaklaşık 100 milyar dolar.

Bay Zegna, halka açılma kararı hakkında “Yaptığımız şeyi yapmamızın bir nedeni ölçek yüzünden” dedi. “Ölçek – bu bizim gündemimiz – bana ölçeğin ne kadar büyük olacağını sormayın, ama kesinlikle şu anda olduğundan daha büyük. ”

Gelecekteki satın almaları tartışmak mümkün değildi, ancak Zegna bu yapılacaklar listesine doğru ilk adımlarından birini 2018’de küçülen takım elbiseleri ve hazırlıklılığın ironik yorumlarına eğilimi olan New York moda markası Thom Browne’ı satın alarak attı. temel Zegna müşterilerinden daha genç bir müşteri grubu arasında popüler hale getirdi. Zegna’nın bir parçası haline geldiğinden beri marka, Kore ve Çin’de güçlü bir varlıkla çocuk giyimine girdi ve Bay Zegna, daha fazla genişleme planları olduğunu söyledi. (Markanın yaratıcı başkanı Bay Browne ve CEO’su Rodrigo Bazan, Pazartesi günü New York borsasının açılış zilini çalmak için Bay Zegna’ya katılacak.)

Yüksek Amerikan sokak giyim markası Fear of God ile 2020’de yapılan işbirliği de Zegna’nın havalı faktörünü artırmaya yardımcı oldu ve Bay Zegna, çalışmalarda bu tür sınırlı sayıda daha fazla koleksiyon olduğunu söyledi.

Bay Zegna, lüks lüksün yeniden canlanmasına yardımcı olan Çin’in, yeni oluşan grubun büyümesi için çok önemli olmaya devam ettiğini söyledi. Bay Zegna, Çin turizminin pandemiden önce endüstrinin büyümesini sağlamasına rağmen, pazarın yerel bir modele geçtiğini söyledi. Bain’e göre Çin’deki lüks mal satışları 2019’dan bu yana ikiye katlandı ve bölge toplam pazarın yaklaşık yüzde 21’ini temsil ediyor. 1990’larda Çin’e giren Zegna, şimdi işinin yarısını daha büyük bölgede yapıyor.


Bay Zegna şöyle dedi: “Çin’deki fantastik Çinli müşteriyle ilgilenelim. Bu yaklaşım çekiş kazanıyor ve 2022’nin yaklaşımı olacak. ” Ve sadece Çin için değil, Afrika, Avrupa, Japonya, Orta Doğu – ve Amerika için.

Geçmişte New York borsasında işlem gören birkaç İtalyan lüks markası, yani Ferrari’nin 2015 yılında halka arzı ve 1990 yılında İtalyan gözlük zinciri Luxottica Group (Luxottica o zamandan beri New York’ta listeden çıkarılmıştır), Prada ve Ferragamo gibi İtalyan moda markaları tercih etmiştir. bunun yerine Hong Kong veya Milano için.

Bay Zegna bu kalıbı değiştirmeyi umuyor. Ne de olsa New York Menkul Kıymetler Borsası’nın “dünyanın en büyük, en güçlü uluslararası borsası” olduğunu söyledi. ” Kendi emellerini yansıtıyor.

“Cesur olma ve aile şirketinin Made in Italy menşeli olmasından gurur duyma gibi yeni bir trendin örneğini vermiş olmayı umuyorum” dedi. “New York’un meydan okumasını karşılayarak, çıtayı yükselttiğimizi düşünüyorum. Gitmeye hazırız. ”
 
Üst